lördag 1 januari 2011

GOTT NYTT ÅR

Här sitter jag vid datorn och försöker skriva ihop något vettigt den första dagen på det nya året. Den är inte alls fokuserad. Jag prövar mig fram med de nya julklapparna, och sen går jag igenom garderoben och ser, hur det nya passar ihop med det gamla. Flanellpyjamasen, storlek Large, var skön att krypa in i och blev än mer förträfflig, när jag väl klippt av en bit av byxbenen, som var för långa. Morgontofflorna har en strapp baktill, som gör att jag kliver i dem utan att stå på näsan. Tack goda givare.
Nå, tänker jag vidare – dagen är lång, snart hittar jag fram till något vettigt. Men så kollar jag datorn och upptäcker, att min e-mail är lika vrång på nyårsdagen, som den varit den sista dagen på det gamla året. En del av dagen går åt för att hitta fram till det nya lösenordet. Jag har inte bara fått ett helt nytt utan en hel rad nya att välja på, och inte vet jag varför inte det gamla invanda dög. Det tog ett bra tag innan jag hittade rätt. Sen gick det åt tid för att ringa ett antal samtal, som, var lika viktiga.

På det nya året ska man titta tillbaka på händelser under det gamla. De har varit omskakande i flera avseenden, men om dem har så många vittnat, att jag avstår. För egen del är jag tacksam , att jag tagit mig fram hel och hållen och vid god hälsa.
Enbart sista veckan blev jag påmind om att jag skrivit en bok som heter "Jag Helga Gregorius". Flera personer har hört av sig och lovordat boken. Det stärkte mitt självförtroende, och det är vad jag kanske behöver, för jag har för någon månad sen lämnat ifrån mig ett nytt manus. Det snurrar nu runt bland förläggarna. Om någon vill satsa på det, kan jag på allvar lägga mig till med titeln författare. Som en bekant till mig påpekade - författare blir man inte förrän man gett ut två böcker. Går det vägen kan jag begagna mig av den titeln. Ännu så länge är jag bara skriftställare.
Man ska ju inte förhäva sig.

GOTT NYTT ÅR

Bloggat har jag inte gjort på ett bra tag men nästan all min möda har gått åt till ovan omskrivna manus. Så här sent på kvällen nöjer jag mig med att sända iväg en nyårsönskning. Den är prioriterad och går till vårt kungapar, vår kung och vår drottning. Vi är ett kungarike med långa traditioner att upprätthållla. I tid och otid far de två och deras familj runt och uträttar det som deras position ålägger dem. Må ett gott år ligga framför dem. En sådan önskan tror jag, att jag delar med större delen av svenska folket.

Nu har tiden lidit och jag med den. Jag sätter punkt här och återkommer nästa gång med lite fylligare referat.Med nyårshälsningar till när och fjärran från

BIRGITTA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar